Ahimsa és táplálkozás

Az ahimsa (ejtsd: áhimszá) erőszak nélküliséget, nem-ártást jelent. Ha egy ember megpróbál az ahimsa elvei szerint élni, nem állandó versenyként, rivalizálásként éli meg az életet. Nem ártani azt jelenti: úgy élni a világban, hogy ne okozzunk senkinek sem szenvedést. Ne harcoljunk, ne küzdjünk állandóan, ne öljünk. Erőszakmentesen élni azt is jelenti, hogy nem ártunk saját magunknak sem. Aki nem akar ártani magának, meggondolja, mit egyen, mit igyon, hogyan közlekedjen, hogyan éljen. Természetesen a húsfogyasztás sem fér bele az ahimsa kereteibe.

Ma sem tartottam magam az ahimsahoz, ebédre csirkemellet is ettem. Aztán mikor visszajöttem, láttam ezt a szörnyű videót (kevesebb, mint a felét bírtam megnézni). Ilyeneket látva és jobban belegondolva, tényleg nincs kedvem húst enni.

Múlt héten 4 nap étkeztem húsmentesen, szeretném ezt a számot növelni. Csak az én döntésemen múlik, elhatározás kérdése. Elfogadom, hogy okosan összeválogatva a kajákat húsmentesen is folytathatok teljesértékű táplálkozást.

Itt van például a quinoa. A quinoa egy dél-amerikai gabonaféle. Magas tápértékű, dús fehérjeforrás (14%), rostban gazdag, valamint található benne B- és E-vitamin, magnézium, foszfor, kalcium és vas. Nem tartalmaz glutént, ezért könnyen emészthető.

Tovább folytathatjuk a sort az amaránttal, ami 16% fehérjét tartalmaz. Az amaránt aminosav összetétele harmonikusan kiegyenlített, ennek köszönhetően fehérje tartalma kiválóan hasznosul (75%). Az amaránt kitűnő vas, kalcium, magnézium és cink valamint egyéb mikroelem forrás.
Nemcsak a gabonák, de valamennyi fontos növényi táplálékunkat figyelembe véve az amaránt vastartalma kiemelkedő mind mennyiségét, mind biológiai hasznosulását tekintve. Kiemelendő kalcium tartalma is, amely nemcsak meghaladja a tejét, hanem biológiai hasznosulását tekintve a legjobb kalcium forrást jelentő élelmiszer.

A gabonafélék kiegészítése hüvelyesekkel nagyszerű lehet fehérjepótlás szempontjából. A mungóbabnak, lencsének is kiemelkedően magas a fehérjetartalma.

Megfelelően táplálkozni sokszor csak odafigyelés kérdése.

Adri

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Hajrá.
Amúgy vegaság miatt nem kell aggódni, úgy van kitalálva a szervezet, hogy zöldségen is ugyanugy elvan, mint az eszkimok csak halon, vagy a régi börtönökben kenyéren és vizen :)
Hogy mi az optimális egészségi szempontból az kérdéses, de aki vega az inkább a lelki egészsége miatt az mint a testi miatt - ráadásul igazad van abban, hogy kellő figyelemmel vegaként is lehet optimálisan táplálkozni.

Viszont arra készülj fel hogy vegaként minden húsevő az ellenségének tekint :) (És megpróbál rávenni a húsevésre.)

Miki
Sanyi gyerek üzenete…
Mi itt a hajdúságban szoktunk házi disznóvágást tartani, hagynományosan, késsel. Ja, hogy nem EU- komform, nem az, ez évszázados szokás.
2,5-3 mázsa felett először taglózzuk (néha lőjük), mert egy akkora jószágot már nem lehet csak úgy lefogni.

A kifejlett pulyka nagyon életerős állat, annak a fejét vágjuk le először és elrohangál még 5-8 percet is az udvaron.

A kacsákat előre beáztatott kukoricával tömjük 3-4 hetet, aztán vágjuk le őket.

A házigalambnak és egyéb aprójószágnak a nyakát megvágva, az kivérzik aztán lehet is kopasztani. (természetesen a vérből pl. leves vagy hagymásvér, stb. készül)

Stb. Stb. Stb, többet nem is írok le, nehogy rádessen holnap a golyó... :)

A háziállatok sorsa itt nálunk ez. Azért tartjuk, tenyésztjük őket. Azaz más a szemlélet. Csak tájékoztatásul írtam ezeket, hogy vissza se nézz... :)

Tisztelettel:
A húsevő Sanyi gyerek
andrea üzenete…
Ez jó, kitartást.
SOk sportoló mondta, hogy a teljesítménye a vega vagy akár még vegán időszakában volt a legjobb. Az elején nehéz kitalálni, hogy mit egyél, de bele lehet rázódni. Én is most találtam ezt az oldalt.
http://kardenaskitchen.com
RKC Hungary üzenete…
Csíky Feri is vega volt. Már nem az...:)
Adri üzenete…
Köszönöm mindenkinek a bíztatást!

Sanyi, a Tiéd igazán hatásos! Vissza se nézek... :)

Péter,
beszéltem Ferivel erről, és tudom, hogy hétvégente eszik húst. :)
Adri,
üdv a klubban!
Gabonaevőség: blodzsimon írtam többször is,ha lesz egy perced, gurítsd végig.ha nem, mailben szívesen osztok tapasztalatot, bár úgyis szerzed a Tieidet,de jól tud jönni ötletválogatáskor.

én is sokáig voltam vegetáriánus,végig tornász koromban.

A húst szeretem, csak mindig elfelejtek venni.Nagyjából zöld-sajt és gabonaféléket szoktam enni/készíteni.Sok benük az energia,és nem halmozódik fel túl sok salakanyag.
Legújabb zsáner nálam a kamut(búza :-) Andrea, most nem felejtettem el ideírni) és az örök szerelem, a tönköly.

írok még,most csak megörültem :-)
Adris,
calciumügyben a mákot szokták még igen nyerő befutónak tartani- Schirilla György (idősebb) egy időben rendszeresen mézzel kevert darált mákot reggelizett vajaskenyérrel. Finom.... :)
Adri üzenete…
Anikó,

köszönöm az ötleteket!
Átnézem a blogodat, aztán majd bombázlak a kérdéseimmel. :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

14.07.14. - 14.07.20

13.05.20, hétfő

13.05.18, szombat