108 Napüdvözlet

Pár hete már megmozgatta a fantáziámat, milyen lehet 108 Napüdvözlet A-t megcsinálni. Ma megcsináltam.
Miért 108-at? A 108-as szám jelentősége többféleképpen értelmezhető, de már régóta szent száma a hinduizmusnak és a jógának. Hagyományosan a malá - vagy füzér imagyöngyök 108-an vannak egy láncon, plusz a "gyöngy-guru", amely körül a gyöngyök forognak, mint a bolygók a Nap körül. A Védikus kultúra neves matematikusai a 108-as számot a létezés teljességének a számának tekintették. Ez a szám összeköti a Napot, a Holdat és a Földet: az átlagos Nap-Hold távolság 108-szorosa a Föld átmérőjének. Az ilyen jelenségek számos példának rituális jelentőséget adtak. A jóga hagyománya szerint 108 szent hely van szerte Indiában és 108 Marma-pont avagy szent hely van a testünkön.

108 Napüdvözlet A --- 1h 38min 37sec

Nem volt rövid. :) Betettem egy indiai meditációs zenét. Lehet, hogy ennek hatására, vagy csak a reggeli időpontnak köszönhetően, de elég lassan telt az idő. Az első 10-20 napüdvözlet minden pillanatának tudatában voltam. Nyújtottam a testem, beleálltam minden pozícióba, ahogy a képességeim megengedték. A két héttel ezelőtti állapothoz képest már sokkal hajlékonyabb vagyok, de még bőven van mit fejleszteni. Elkezdtem izzadni is, törülközőt meg nem készítettem oda. Minden napüdvözlet végén húztam a strigulát. Mindig csak az aktuális ötre köncentráltam, de elég lassan haladtam. Az elején egy percnél is lassabb volt egy napüdvözlet. Később, ahogy kezdtem ráérezni egy ritmusra, gyorsultam, de nem ez volt a lényeg. Jól elvoltam az egyperces időtartammal is, csak a statisztikus lelkem számolgatott. :) Félidőnél kicseréltem a zenét egy saját válogatásra, hoztam törülközőt, letöröltem a jógaszőnyeget is, mert már csúszott el a kezem. Szűk egy perc pihenőt kaptam így. A második fele viszont, lehet, hogy a saját zene hatására, de elrepült hamar. Nem kapcsoltam ki teljesen, a zenére figyeltem, de csak úgy pörögtek a sorozatok. Mire a végére értem, már kezdtem kicsit szédülni is, nem meglepő módón. Lassan 11h lett, és még nem ettem semmit sem. Kicsit pihentem sawaszanában, háton fekve, betakarózva a törülközőmmel, majd elindult ez a nap is. Nem is akárhogy, számomra nagyon jól!

Ricsi

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

14.07.14. - 14.07.20

13.05.20, hétfő

13.05.18, szombat