Fogyás

Ég a zsír! :) Úgy történt, hogy kicsit elkanászodtam az utóbbi hónapokban, már ami az édességet illeti. Ideje volt egy újabb testzsírszázalék-mérésnek, hogy lássam, hogyan állok. Múlt hét hétfőn sikerült is megejteni egy InBody gépen, és az eredmény azt mutatta, amit éreztem. Kicsi zsírocska jött fel rám az utolsó, novemberi mérés óta.

Mérés 1, 2010.04.26.:
Testsúly: 78kg (+1.4kg a novemberihez képest)
Izomtömeg: 36.8kg (-0.4kg)
Testzsír tömeg: 13.8kg (+1.6kg)
Testzsír%: 17.7% (+1.8%)

Találtam egy kétrészes cikket a Tesztoszteron eMagazinjában, mely nagyon megtetszett. Izmot nem szeretnék veszíteni, viszont nagy kalória-adósságnál komoly odafigyelést igényel a tápanyagok összerakása. Ez a cikk segített a pontos megértésben, és a megvalósításban sem láttam nagy kihívást. Húst szeretek enni, a zöldséget is komálom, az felesleges cukorról pedig ígyis-úgyis le kell mondani. Összeállítottam az étrendemet a cikknek megfelelően. Kb. 800gramm csirkemell és 2-300gramm párolt/nyers zöldség volt a napi adag. Ehhez jött egy vagy két adag fehérje, közvetlen az edzések után, a halolaj, multivitamin, plusz calcium-magnézium, C-vitamin és sok-sok folyadék. 1200kcal, max. 1500kcal per nap. A kaja egyenlő elosztására nem figyeltem, többször előfordult, hogy 15h-ra megettem mident, és már csak a folyadék maradt. Nem okozott problémát, bár volt az elején egy kis tompa fejfájás, és a mozgásom is lelassult a minimális szénhidrát hatására. Az edzésekben visszavettem. Remélem, látszik a múlt heti adagokon. :)
Történt viszont, hogy Adri sütött vasárnap egy finom sütit, és én gyarló módon nem álltam neki ellent. :) Ellenben, moderáltam magam. Ha így alakult, akkor változtattam kicsit az étrenden. Ráéreztem, hogy ez az 1200-1500kcal nagyjából elég nekem, jól bírom a napot. Visszavettem a húst kb. 500-600grammra, a zöldséget max. 200grammra és hozzáraktam 100gramm basmathi rizst. Keddre már vmennyire visszatöltődtek a raktárak és egyre keményebb edzéseket tudtam végezni. A nagy, több, mint 1000kcal különbség ugyanúgy megmaradt a bevitt és a felhasznált kalóriák között, és az öcsém sem szólt már be, hogy miért 16kg-ossal dolgozom. ;-)
Ma reggelig tartott ez a tervezett program. Tizenkét nap után jött a kontroll-mérés.

Mérés 2, 2010.05.07.:
Testsúly: 75.5kg (-2.5kg)
Izomtömeg: 37.5kg (+0.7kg!!!)
Testzsír tömeg: 10.6kg (-3.2kg!)
Testzsír%: 14.1% (-3.6%)

Sokszor kérnek tanácsot a munkahelyen is, edzéseken is a fogyással kapcsolatban. Csak azt tudom mondani, amit a számok is bizonyítanak. :) Egyél kevesebbet! Zabbants sok-sok fehérjét, jó, ha nagy része természetes forrásból jön, vigyél be esszenciális zsírsavakat, minimalizáld a szénhidrátot, és használj vitamin-komplexeket. Egy kis mozgás sosem árt jeligére lehet növelni a kalória-különbséget, de minimalizált szénhidrát mellett csak moderált formában.

Power to you!
Ricsi

Megjegyzések

FredYoong üzenete…
Tyűha! Ügyes vagy! :-) Én is csak kanászosodom, de egyelőre nincs elég erőm arra, hogy de-kanászosodjak, így a "szénhidrát-töltés" időszakában vagyok...
Sanyi, aki grammozott régen üzenete…
Na, még a végén testépítő lesz belőled!

Amúgy is ebben a nagy RKC + kettlebell + mozgás minőséges nagy tudományosságban igencsak háttérbe vannak szorulva (szorítva) a táplálkozási alapvetőségek. Itt most nem az olyan szélsőségekre gondolok, mint a warrior, hanem alapvető okosságokra (fehérje - zsír - szénhidrát - vitamin arányok, táplálék-kiegészítők stb.)
Az RKC-nek ez biztos nem része, pedig kellene!
Imike üzenete…
Ez egy nagyon nagyon frankó post lett!
Na meg Sanyinak tökéletesen teljességgel igaza van.
erdodim üzenete…
Király! Szép munka, gratulálok! Érdekes, hogy a hasamon rögtön látszik, hogy a khmmm. definíció nem olyan, ha eszek egy kis szénhidrátot :-)
Juci SFG üzenete…
Hú de ügyes vagy!
Gratula!!!!

Ezt kéne nekem is csinálni, csak kettő dolgot utálok: 1. számolgatni, 2. méricskélni, 3. szénhidrátról lemondani, 4. vitamint szedni.
Na jó, ez három. Lásd 1 :)
Imike üzenete…
Juci, azt hiszem pont a legfontosabb dolgokról mondasz le :)
Ricsi üzenete…
Köszi szépen mindenkinek! :)

Kis hétvégi relax után újra itt.
@FredYoong: Nagyon komolyan oda kell figyelni, ha le akarjuk szorítani a CH-t. Magamon legalábbis ezt tapsztalom.

@Sanyi: végül is, mondhatjuk. Nagyobb izmokat is szeretnék, 10% körüli testzsírt is szeretnék. Csak a funkcióról nem mondok le a testépítés során. :) Igazad van abban, hogy kéne helyes táplálkozást is oktatni az egyes sportformák oktatása mellé. Én talán 1-2 éve olvasok komolyabban a táplálkozásról, és sok kis részlet most ugrott helyre ezen a két hetes "gyakorlaton".

@Juci: Adri pontosan ugyanígy van ezzel. Ezért főzök én. :) Vagy készítem elő a lemért adagokat.
Juci SFG üzenete…
@Ricsi,
Hát te mennyire egy rém rendes srác vagy!!! :o Célozok itt arra, hogy még főzöl is. Ez nagyon teccik.
Hiphiphurrá és kalaplengetés :)

@Imike,
milyen legfontosabb dolgokról mondok én le, cillagom?

Nekem az ilyen összeadócska-kivonócska-százalékszámolgatócska pont annyira hiányzik, mint egy falat Kaki.
Szóval enélkül élni nekem nem lemondás :)

Vannak akik szeretnek számolgatni és kedvelik az excel-táblákat. Dícsértessék az ő nevük.
És vannak, akik ha meglátnak valahol egy excel-táblát, rögtön átmennek az utca túloldalára.
Hát én az utóbbi csoportba tartozom, még ha az Imike be is cirmog miatta :)

Erre a kis időre, ami még hátravan, én már nem változok meg :)
Juci, a Buta Lusta Dagadt Tehén
Adri üzenete…
Juci!

Hát még nekem mennyire tetszik!!! :)
Tényleg nagyon rendes srác, rém nélkül!

Ő főzi a kaját, én meg sütöm a sütit a csalónapokra... :P
Imike üzenete…
Na de hát Juci! :D
A számolgatást nem kell annyira komolyan venni, főleg ha nem akarsz olyan szinten sportolni, mint mondjuk Ricsi, és nem is vársz magadtól akkora eredményeket. Mert ahhoz azért már kell számolgatni.
De pl mi bajod a vitaminokkal?
Gondolom Ricsi is vízben oldódó vitaminokat szed, amik pl nagyon jó hatással vannak, főleg ha még keményen meg is dolgoztatja a kis testét. Na és azért Ricsi nyílvánvalóan meg is dolgoztatja. És ezek semmilyen káros hatással nincsenek rá, mert kipisiled az esetleges felesleget.
Juci SFG üzenete…
@Adri,
No igen :)
A munkamegosztás is bejövős :)

@Imike,
Hát az van, hogy én pont annyi teljesítményt akarok leadni, amennyi reggeli-ebéd-vacsorából leadható. Amihez már valami patikszert kell szedni, azt a teljesítnényt nem is akarom leadni.
Eddig még legalábbis nem érkeztem el arra a pontra, hogy edzéssel már ne tudnék fejlődni, szerintem dögivel van még abban növekedési potenciál. Vitaminokra csak azután gondolnék, hogy Tökéletesen Összeállított és Következetesen Végigvitt Edzésprogram ellenére nem fejlődök - node hol vagyok én attól :)
Rudaj üzenete…
A számolással az a gond, hogy számolsz munkahelyen számolsz edzésen számolsz kaja közben.. Az egész élet így egy nagy számolás ( Juci szavaival élve excel tábla). Legalább otthon ne kelljen számolni ...
Ricsi üzenete…
Azért nem kell egész életünk végéig számolni. Sanyi sem grammozik már. :) A lényeg, hogy kialakul egy rutin, és lassan mindent szemmel mérek, vagy tudom, hogy a csészében meddig tart a 100gramm, és hasonló trükkök.
@Rudaj: Neked épp elég azt számolni, mennyivel maradsz le, ha nem edzel rendesen! ;)
@Juci: persze, a vitaminok passzolhatók. Végül is Robzon elvtárs is működik nélkülük, mint 40 feletti irodakukac. :D

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

14.07.14. - 14.07.20

13.05.20, hétfő

13.05.18, szombat