Kettlebell Pentathlon

Ennek érdemes szentelni egy külön bejegyzést. 
Még Cserhalmi Eszter találta 2012 elején ezt a tesztet, amit Bajzáth Attila tett közzé: 

6 perc Clean - 120 reps max. 
5 perc pihenő
6 perc Clean&Press - 60 reps max.
5 perc pihenő
6 perc Jerk - 120 reps max. 
5 perc pihenő
6 perc Half Snatch - 108 reps max. 
5 perc pihenő
6 perc Push Press - 120 reps max. 
A hat percek alatt nem lehet letenni, de bármennyiszer válthatsz kezet. A maximális ismétléseken felül nem számolódnak a plusz ismétlések. Ha megvan a maximum, leteheted, és élvezheted a plusz pihenőt a hatodik perc végéig. A press, a jerk és a push press nem helyettesíthető egymással, tehát az adott hat percben csak a gyakorlatnak megfelelő ismétlések fogadhatók el. Különböző gyakorlatokhoz különböző belleket is használhatunk.
A belleknek van egy szorzószámuk, amivel az adott gyakorlat ismétléseit fel kell szorozni, így kapunk egy pontszámot, ezzel rangsoroljuk a teljesítményünket. A 8kg-os bellnek 1-es a szorzója, innen 2kg-onként 0.25 ponttal nő a szorzó. 

Tehát akkor, nézzük a péntek délutáni tesztet. Elég sokat erősödtem az elmúlt fél évben, ezért úgy terveztem, hogy minden gyakorlatot a 24kg-os bellel hajtok végre. 

Kettlebell Pentathlon:
6 perc Clean @24kg
120 reps * 3 = 360 pont (4min 40sec)

5 perc pihenő
6 perc Clean&Press @24kg
60 reps * 3 = 180 pont (4min 45sec)

5 perc pihenő
6 perc Jerk @24kg
120 reps * 3 = 360 pont (5min 55sec)

5 perc pihenő
6 perc Half Snatch @24kg
108 reps * 3 = 324 pont (5min 55sec)

5 perc pihenő
6 perc Push Press
120 reps * 3 = 360 pont (5min 30sec)

Összesen 1584 pont! Kimaxoltam a @24-es bellt. :)

A clean-ek rendben lementek tízesével. Bár fáradt az alkarom, de itt lehet a legkönnyebben növelni a pontokat. Viszont nem szabad túlzásba se esni, mégiscsak ez az első feladat. Én azonnal indítottam az öt perc pihenőt, ahogy letettem a súlyt, csak később olvastam, hogy megvárhattam volna a hatodik perc végét... 

A clean&press-ek sem voltak nehezek még a teszt elején. Ötösével váltottam, és ledaráltam a nyomásokat. Közben azért a sokadik clean már éreztette a hatását a lábaimban, és a vállaim is fáradtak.

A jerk-öt jól begyakoroltam még az ősszel, csak a ritmusnak kellett összeállnia. Mivel azért ez egy hosszú gyakorlat a három rugózásával, így zabálta az időt. Nem lehetett megállni pihenni a tartó pozícióban. Tízesével ment nyolcvanig, ott százig ötösével váltottam, majd egy nagy hajrával tízes darabokban meglett a vége is. Mivel elég lendületes a gyakorlat, akár nagyobb bellel is mehetne.

Sosem voltam gyors snatch-elő, inkább csak állóképes. Ez meglátszott a tempón, de ezzel előre számoltam, nem úgy mint a jerk-kel. A fél-snatch itt azt jelenti, hogy minden szakítás után le kell hozni a bellt tartó, azaz clean pozícióba, és onnan indul a következő ismétlés. Elég fárasztó, viszont jó gyakorlat, ha nagyobb bellre akarsz váltani, és félsz, hogy az ejtés során nagyot ránt rajtad a bell. Dupla snatch-eknél meg kifejezetten ajánlott ez a módszer, és ott nem is nevezzük "fél-snatch"-nek! A terv szerint haladtam, minden percben kilenc-kilenc ismétléssel karonként. Az utolsó percben volt egy kis plusz időm, így ott öt-négy arányban oldottam meg a szükséges ismétléseket. Már rég volt ilyen, de ezután elfeküdtem a padlón, és a pihenő felében ott szenvedtem. :) Ez a huszonnégy perc rendesen kicsinált, és még volt egy szakasz.

A push press-ekből is nagyon meg akartam csinálni az összes ismétlést, csak a vállaim voltak már zselések. Izgultam is, amíg el nem kezdtem, azután elkaptam a ritmust. Az első negyvenet tízesével csináltam, majd láttam, hogy lett fél perc előnyöm, így innentől ötösével mentem tovább, ami pont elég volt az előny megtartásához. Annak ellenére, hogy ez az utolsó gyakorlat, érzek benne lehetőséget, hogy legközelebb nagyobb bellre váltsak.

Senki se hiányolja a guggolásokat, a láb is kap bőven az összes gyakorlatban. :) Nagyon kemény teszt ez, rendesen kikészített. Szombaton hajnali négykor felébredtem, és nem tudtam visszaaludni. Egy idő után inkább olvastam. Jó lenne majd minden negyedévben, de legalább félévben új tesztet csinálni. Ha nem fejeltem el "véletlenül". :D

További eredmények:
Cserhalmi Eszter SFG I, már kétszer megcsinálta, második eredménye 733.5 pont, ahol a clean-eket @16kg-os, a többit @12kg-os bellel csinálta. 

Bajzáth Attila SFG II
, sem maradt le, ha már ő a legnagyobb népszerűsítője a Kettlebell Sport versenyeknek itthon :) :
Ez a legutóbbi, második tesztje: 1011 pont végig a @24kg-os bellel.

Sanyi, a legrendszeresebben edző és blogoló erőművész
is rákapott erre a tesztre, és itthon ő érte el először a @24kg-os bellel a maximális, 1584-es pontszámot. Ahogy ez elvárható, mondhatjuk. ;-)
Nagy gratula mindannyiuknak!

Ha valaki tud még valamilyen eredményről, akkor ne legyen rest jelezni itt kommentben! Illetve várom, várjuk az újabb eredményeket másoktól is! Hajrá!

Ricsi

Megjegyzések

Sanyi, a kövér gyerek üzenete…
Erőművész :-) inkább csak egy jóllakott óvodás kinézetű biztonsági hobbigolyós, aki csak a @24-gyel mer nekiállni ilyen teszteknek.

Gratula a pontszámodhoz! A testsúlyodhoz képest ez igen komoly teljesítmény, nem hiába tartott két-három napig, amíg összekapartad magad utána.
Akkor most végre nem hagytál a bankban semmit. Már meg mit szólnak ehhez a tisztelt hárombetűs urak és hölgyek?! :-)

Bár azért a Pavel-es végrehajtási módok és a girja sport gyakorlatai sokszor nagyon különböznek. Jó lenne ezekről magyarul többet olvasni!
EszterCs üzenete…
Sanyi,

Amikor én megcsináltam, még nem voltam ám hárombetűs. :))))
Sanyi, a kövér gyerek üzenete…
Én meg nem is leszek :-)
Unknown üzenete…
A teringettét! Hát ez nagyon kemény. Gratulálok!
Erre rá kell próbálni nekünk is :)
Ritchy üzenete…
Köszönöm itt is a gratulációt mindenkinek! Ebben tényleg nem hagytam semmit se. :)

@Sanyi: látod, a komolyabbak jelentkeznek és letesztelik magukat, mint pl. Juci! :)
Sanyi, a komolytalan üzenete…
Éljenek a komolyak!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

14.07.14. - 14.07.20

13.05.20, hétfő

13.05.18, szombat