Testösszetétel

Ma reggel újra megmértem magam egy InBody géppel. A legutóbbi mérés óta eltelt bő három hónapban nem számolgattam a grammokat, szemre már belőttem a mennyiségeket. Öt hete aerob edzéseket (úszás, kerékpár, futás) is beépítettem a heti tervbe, kíváncsi voltam, ez hogyan változtatja meg a testem. Sajnos, ezen edzések kezdetén, és főleg az Ironman előtt nem jutottam el egy-egy ilyen mérésre, de most, közvetlenül a verseny után sem rossz az időzítés.

Mérés, 2010.08.17.:
Testsúly: 74.9kg (-0.6kg)
Izomtömeg: 37.9kg (+0.4kg)
Testzsír tömeg: 10.6kg (-1.7kg!)
Testzsír%: 11.9% (-2.2%)

Kicsit meglepetés az ekkora mértékű zsírvesztés, de ezért nem bosszankodom. :) Valszeg az Ironman hozzátett egy kicsit, mert még ma is felpörgetve érzem magam a verseny után. Pedig a maraton már csak zsírégető és regeneráló pulzustartományban ment. A triatlonos edzések is meglátszanak a részletes kar, törzs, láb izom-zsír felbontáson. A törzsizomzat és a lábaim jobban fejlődtek, a karjaim kevésbé.
A Triatlon VB után újra mérek.

Ricsi

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Úgy tűnik mégsem olyan hülyeség az a futás mint LP szokta írni.
Ricsi üzenete…
LP alatt, gondolom, nem a Lonely Planet-et érted, ugye? Mert azt szokták így rövidíteni, Péter nevét nyugodtan kiírhatod.
Péter _nem_ írja azt, hogy hülyeség a futás. Csak azt, hogy inkább fitt emberek fussanak, ha már futnak. Nem jó egy izületet túlsúllyal rosszabb állapotba hozni, majd állandóan lesérülni. Nem ez az út vezet az egészséghez. Természetesen vannak pozitív példák futással történt testsúlycsökkentésre, életmódváltásra. Mint annyi mindenben, itt is meg kell találni az egyensúlyt, hagyni időt az edzések utáni regenerációnak, és a fokozatosságot nagyon komolyan kell venni.
Szerintem, az általános fizikai képességekhez tartozik egy jó futó képesség, és én szeretem is gyakorolni, főleg természetben. Más kérdés, hogy az utóbbi években nem kapott akkora teret az edzéseimben. És ez az, amiért most nagyobb hatékonysággal jelenik meg a testösszetétel-változásban is. Ahogy Dan John is mondja: minden működik hat-nyolc hétig. Bármit elkezdesz, bármitől kap új ingert a szervezeted, az segíteni fog, sőt az elején nagyobb mértékű lesz a változás, mint két-három hónap után, mikor kezd alkalmazkodni a test. Ezért kell, érdemes mindig változatosan edzeni. Értem ez alatt az intenzitás, a táv, a pulzustartományok, esetleg az edzésgyakoriság változtatását az aerob sportok esetén. Érdemes két-három hónapos ciklusokban átszervezni a hangsúlyt az egyes edzéstípusokon belül, hogy új ingert kapj.
Pl. egy Beavatásprogram három hónapos, és az egyik legjobb erőnövelő program. Ha 24kg-mal megcsinálod, képes leszel elkezdeni 32kg-mal a következő ciklust. De fejben bírni fogod? Lehet. Képes leszel utána elkezdeni, és befejezni 40kg-mal? Már 1%-ot sem adnék erre. Inkább érdemes az első három hónapos ciklus után áttérni mondjuk a Viking Warrior Conditioning-ra, majd újra előszedni az ETK-t, vagy akár Geoff programját.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alkar erősítés

Triathlon VB - Age Group

Fogyás