Hétköznapok

A héten hétfőn és ma reggel nyomtam egy-egy Ashtanga órát. Kedden is terveztem, de a közlekedés betett, és nem értem oda időben. Viszont, egyre jobban megy a sorozat. Vannak kedvenc ászanáim, amiket mindig várok, és vannak az oktatóknak is kedvenc ászanáik, ahol nagyobb lendülettel segítenek felvenni a helyes testtartást. Ilyenkor fordul elő, hogy ráülnek a hátamra, vagy rálépnek a lábamra, miközben a másikat segítenek a lehető legtávolabb eltolni. :) Persze, ezek jók, és kellenek is. A pihenés alatt szépen beépül, az idegrendszer is elfogadja az új mozgástartományt, és én is mindig törekszem teljesen kihasználni ezt. Csak az a fránya vinyásza menne már szebben, jó lenne hamarosan rendszeresen átemelni a lábaimat előről hátra a kezeim között. Hátráltat, hogy kicsit rövid a karom, viszont azt már megéreztem, hogy ha rendesen dolgozok minden izomzárral, és a légzés is rendben lesz, akkor meg fogom tudni csinálni. Idő kérdése. :) Nyílván, közben a lótuszülés problémája is meg fog oldódni... Addig viszont szorgalmasan gyakorlom a fegyencedzés technikáit napi rendszerességgel a jóga-gyakorlások mellett. Jól jönnek a saját testsúlyos gyakolatok, pláne, hogy a híd, és a fordított gyakorlatok, mint pl. fejállás, kézállás mind-mind benne vannak az Ashtanga-sorozatokban. Amúgy, ha vki nem is jógázik, a gerince védelme és a vérkeringése érdekében nagyon javallott a jógahíd és a fej- illetve kézállások gyakorlása.

Ricsi

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Rajzolás

Alkar erősítés

Fogyás