Arwen torna

Ma megtörtént az első komolyabb mozgásom a műtétem óta (leszámítva 1-2 bemelegítés levezetését az óráinkon, és rengeteg gyaloglást). Pénteken lesz 4 hete, hogy megműtöttek, és már nagyon hiányzott a mozgás. Idén már nem lesz komolyabb edzésem, kizárólag Arwen torna, jóga és pilates. Pénteken már masszázsra is megyek. Juhhéjj! :)

És hogy mi is történt velem az elmúlt másfél hónapban? Igyekszem rövid lenni, bár ez nem annyira egyszerű... Kezdjük a kályhától...

Tavaly nyár óta szeretnénk babát, de ezidáig nem jött össze. Október elején elmentem orvoshoz, aki megállapította, hogy van egy sűrű bennékű, egyrekeszes, cisztaszerű képződmény a bal petefészkemben. Mondta, hogy most ne foglalkozzunk a baba kérdéssel, tegyük rendbe először ezt. Várjunk egy hónapot, aztán meglátjuk, milyen irányba mozdul a ciszta. A kontrollon megállapította, hogy a mérete csökkent, azonban a biztonság kedvéért elküldött egy CA-125 nevű tumor-marker vizsgálatra. Ennek az értéke sajnos nagyon magas lett (0-35 között normális, nekem 236 volt), ezért a minél korábbi műtétet javasolta. Korábbi kórtörténetemből valószínűsíthető volt, hogy endometriózis (A kórkép lényege a méh nyálkahártyájának a méh üregén kívüli elhelyezkedése. Leggyakrabban a méhet körülvevő hashártyarészen, a hólyag felé eső úgynevezett mellső áthajlási redőben, a végbél felé eső ún. hátsó áthajlási redőben, a méhet tartó szalagokon, valamint a petefészekben helyezkedik el.) miatt ilyen emelkedett az érték, de ki kellett zárni az onkológiai probléma valószínűségét. November 7-re kaptam műtéti időpontot. Ekkor még nem tudta (de közvetlenül műtét előtt sem), hogy meg tudja-e oldani laparoscopiával (azaz kis lyukakon keresztül), vagy fel kell vágni a hasamat. Szerencsére elég volt a laparoscopia, bár rengeteget dolgoztak rajtam, több mint 2 órás volt a műtét. Nagyon sok hashártya összenövésem volt, illetve mindkét petefészkemből kivettek 1-1 cisztát. Mint később a szövettani leletből kiderült, egyik egy bevérzett sárgatest-ciszta, a másik pedig egy tüszőciszta volt. Szerintem az utóbbi felszívódott volna rövid idő alatt, az ultrahangon nem is látszódott.
Megállapította azt is, hogy az egyik petevezetékem teljesen össze van tapadva. Mivel nem tudta az összes endometriotikus csomót eltávolítani, azt javasolta, hogy csináljunk egy 3 hónapos GnRH injekciós kúrát (ez felfüggeszti a petefészkek működését és mesterséges klimaxot idéz elő, annak az összes létező tünetegyüttesével), és utána lombikkal kíséreljük meg teherbeesést.

Én azonban úgy gondolom (sok-sok véleményt elolvastam a kezelésről, illetve beszéltem olyannal, aki próbálkozott lombikkal), hogy sem idegileg, sem anyagilag nem akarok rámenni ezekre a durva hormonkezelésekre. Inkább alternatív gyógymódokat keresek és kialakítom a saját módszeremet. Azon vagyok, hogy visszaállítsam a természetes egyensúlyt a szervezetemben. A gondolataimat és az életfelfogásomat is átalakítom, ami természetesen nem megy egyik percről a másikra, de könnyíti a helyzetemet, hogy vannak, akik sokat segítenek ebben. Ezúton is köszönöm Nekik! :)

Szóval, röviden ez történt. A súlyzós edzés várat magára januárig, de azért az óráinkon természetes ott vagyok, legalább bátorító jelenlétnek. Attól pedig nem félek, hogy elszaladnak a golyók. :) A suliban is természetesen haladékot kaptam a félévi vizsgakövetelmények bemutatására.

Adri

Ui.: Most már talán érthető, hogy november elején miért csökkent le Ricsi edzéseinek és bejegyzéseinek száma. Edzés helyett inkább velem foglalkozott. :)

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Sziasztok!

Hú, nem semmi...
Nagyon sok erőt, kitartást kívánok az életmódátalakításhoz és teljes egészséget!

Üdv!
Libra
Névtelen üzenete…
Szorítok nektek, mert ha van két ember, aki megérdemel egy babát és jó szülő lesz, ti vagytok azok. Kitartás, én eddig azt figyeltem meg, hogy az élet_hosszú távon_ igazságos.
Adri üzenete…
Libra, Laci!

Köszönöm! :)
Enikő és Ádám RKC üzenete…
Szió!
Kitartás,fel a fejjel,tudod,hogy bármikor hívhatsz!!:)Én is jobban hiszek az alternatívban,ettől már csak jobb lehet!!
Enikő
Adri üzenete…
Enikő!

Köszi! :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

14.07.14. - 14.07.20

13.05.20, hétfő

13.05.18, szombat